Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, emekli ve memur maaşları ile asgari ücretin alım gücüne ilişkin soru önergesini yanıtladı. Şimşek, 2026 yılında maaşlara yapılan artış oranlarını açıklarken ekonomi programının temel hedefinin sürdürülebilir büyüme ve refah artışı olduğunu belirtti.

Kış mevsimiyle birlikte üretim arttı: Maraş cevizli sucuğuna talep yükseliyor
Kış mevsimiyle birlikte üretim arttı: Maraş cevizli sucuğuna talep yükseliyor
İçeriği Görüntüle

MAAŞLARA YAPILAN ARTIŞ ORANLARINI AÇIKLADI

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın'ın emekli ve memur maaşları ile asgari ücretin alım gücüne ilişkin yazılı soru önergesine yanıt verdi. Aydın, önergesinde son üç yılda asgari ücret, en düşük ve ortalama memur maaşı ile emekli aylıklarının enflasyondan arındırılmış reel değişimini sordu. Ayrıca 2026 ve 2027 yıllarında vatandaşların satın alma gücünü kalıcı olarak artırmaya yönelik hangi hedeflerin belirlendiğini gündeme getirdi. Şimşek, ekonomi programının amacını yüksek, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme yoluyla refah artışı sağlamak olarak açıkladı. Bakan Şimşek, 2026 yılında yapılan maaş artışlarına ilişkin verileri de paylaştı. Buna göre en düşük memur maaşında yüzde 39,38, en düşük emekli aylığında yüzde 39,52, asgari ücrette ise yıl başından itibaren geçerli olmak üzere yüzde 27,01 oranında artış gerçekleştirildi.

2002'DEN BU YANA REEL ARTIŞ ORANLARINI PAYLAŞTI

Şimşek, 2002 yılının Aralık ayından bu yana gerçekleşen reel artış oranlarına da değindi. Açıklamaya göre aile yardımı dâhil en düşük memur maaşında yüzde 261, en düşük emekli aylığında yüzde 621, asgari ücrette ise yüzde 207 oranında reel artış sağlandı.

ASGARİ ÜCRETİN VERGİ DIŞI BIRAKILDIĞINI HATIRLATTI

Vergi sistemindeki ücret gelirlerine yönelik düzenlemeler hakkında da bilgi veren Şimşek, 1 Ocak 2022 itibarıyla asgari ücretin gelir ve damga vergisinden istisna edildiğini belirtti. Bakan Şimşek, asgari ücretin üzerinde maaş alan çalışanlar için de belirli vergi istisnalarının uygulandığını ifade etti. Buna göre asgari ücretin gelir vergisi matrahına karşılık gelen tutarı gelir vergisinden, brüt asgari ücrete karşılık gelen tutarı ise damga vergisinden muaf tutuluyor. Şimşek ayrıca ücret gelirlerine uygulanan mevcut vergi oranlarının, diğer gelir unsurlarına kıyasla daha yüksek matrahlar üzerinden devreye girdiğini kaydetti.

Kaynak: HABER MERKEZİ