Stalker 2'nin geliştirme süreci, GSC Game World'ün Zakhar Bocharov'un açıklamalarına göre, pek çok zorlukla dolu geçti. Bocharov, oyunun başından itibaren iddialı bir proje olduğunu, ancak COVID-19 pandemisi, savaşlar ve yangınlar gibi beklenmedik olayların geliştirme sürecini aksattığını belirtti. Prag’a taşınma zorunluluğu, Rus saldırıları ve diğer engeller gecikmelere neden oldu. Bocharov, "Kafamda geçen 7 yılı değerlendirdim ve lanet olsun, bu gerçekten kötü bir iş fikriydi diye düşündüm" diyerek sürecin zorluklarını vurguladı.
Bocharov'un bu açıklamaları, oyunun maliyetinin yüksek olduğunu ve Stalker 2'nin büyük bir bütçeye sahip olmadığını gözler önüne seriyor. GSC Game World, oyunu yayıncılarla anlaşmadan kendi başına yayınlamaya karar verdi. Gecikmelerin maliyetleri artırdığına ve oyuncuların beklemekten yorulduğuna dikkat çeken Bocharov, "Her gecikme bizim için çok pahalıya mâl oluyor" dedi.
Ancak Stalker 2'nin Gamescom demosu, oyuncular tarafından beğenildi ve olumlu geri dönüşler aldı. Oyun, 20 Kasım’da PC ve Xbox platformlarında piyasaya sürülecek. Bocharov, oyunun çıkışında en iyi deneyimi sunmak için son hazırlıkları yaptıklarını belirtti.