Oyun dünyasının son yıllarda karşılaştığı krizler, oyun yapımcıları ve geliştiriciler üzerinde ciddi bir etki bırakıyor. Disco Elysium’un arkasındaki yaratıcı isimlerden biri olan Dora Klindzic de bu konuda önemli açıklamalarda bulundu. Klindzic, oyun sektörünün gidişatından endişeli ve çarpıcı sözlerle sektördeki belirsizliği gözler önüne seriyor.

“Endüstri Bitmiş Durumda, Ama Video Oyunları Değil”

Klindzic, bir röportaj sırasında yaptığı açıklamada oyun endüstrisinin mevcut durumu hakkında umutsuzluğunu dile getirerek, “Bence bu endüstri bitmiştir. Ama neyse ki video oyunları değil,” sözleriyle dikkat çekti. Bu yorum, pandemi sonrası dönemde giderek artan stüdyo kapanışları ve sektördeki işten çıkarmaların yol açtığı krizi özetliyor.

Pandemi Sonrası Dönemde Sektörde Kapanmalar ve İşten Çıkarmalar Artışta

Oyun sektörü, pandeminin etkisiyle daha da derinleşen finansal dalgalanmalardan olumsuz etkileniyor. Birçok büyük stüdyo kapanırken, bazıları ise köklü değişiklikler yapmak zorunda kaldı. Bu süreçte oyun sektörüne yenilik getiren bazı yaratıcı stüdyolar da kapanma tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor. Klindzic’in çalıştığı ZA/UM gibi bazı stüdyolar bu belirsizliğin ortasında kendi içlerinde bölünmelere gitmiş durumda.

Selçuk Bayraktar'a iki fahri doktora unvanı: İki farklı üniversiteden unvan Selçuk Bayraktar'a iki fahri doktora unvanı: İki farklı üniversiteden unvan

Büyük Projelerin Ağırlığı Geliştiricileri Zorluyor

Klindzic’in açıklamaları, büyük bütçeli ve ‘AAA’ olarak adlandırılan projelerin bağımsız geliştiriciler üzerindeki baskısını bir kez daha gündeme getiriyor. Ünlü yapımcı, oyun dünyasının büyük projelere odaklanmasının bağımsız stüdyoların daha yaratıcı işlere odaklanmasını zorlaştırdığını ifade ediyor. Bu baskının sektörde yeni bir dönüşüm sürecini tetiklediği düşünülüyor.

Oyun Dünyasında Yeni Fırsatlar Kapıda Olabilir

Tüm bu olumsuzluklara rağmen, Klindzic’in açıklamalarında bağımsız stüdyolar için yeni fırsatların doğabileceği de ima ediliyor. Bu durum, oyun dünyasında yaratıcı yapımların ön plana çıkabileceği bir geleceğe işaret ediyor. Bağımsız oyun yapımcılarının yenilikçi fikirleri, sektörde büyük projelerin gölgesinde kalmadan kendilerine bir yer bulabilir.

Oyun Endüstrisinde Dönüşüm Rüzgarları

Disco Elysium’un yapımcısı Klindzic, sektörde yaşanan krizlerin aynı zamanda bir dönüşüm sürecini de beraberinde getirdiğine inanıyor. Bu belirsizlik ortamında geliştiriciler kendi yollarını çizmek adına yeni işbirlikleri ve projelerle varlıklarını sürdürmeye çalışıyor. Her ne kadar sektör zorlu bir dönemden geçse de bu süreç, yaratıcı bağımsız projelerin yükselmesine olanak tanıyabilir.

Gelecek Neler Getirecek?

Oyun endüstrisinde yaşanan krizlerin sektörde yeni bir çağ açabileceği düşünülüyor. Klindzic’in sözleri, oyun sektörünün zor günlerden geçtiğini vurgulasa da aynı zamanda umut vadeden bir gelecek için bağımsız stüdyoların önemine dikkat çekiyor.

Kaynak: Shift Delete