Bilim ve Teknoloji

Microsoft'tan Xbox’a üvey evlat muamelesi

Xbox sahipleri, son dönemlerde yeni oyunların PS5 ve PC platformlarına öncelik verilerek geç gelmesinden şikayetçi. Peki, bunun arkasındaki sebepler neler?

Abone Ol

Son zamanlarda, oyun dünyasında dikkat çeken bir trend, büyük yapımcıların yeni oyunları piyasaya sürerken Microsoft Xbox’ı pas geçmesi. Xbox sahipleri, bu durumdan oldukça rahatsız ve sorunun nedenlerini sorguluyor. Peki, oyun geliştiricileri neden Xbox sürümlerini geciktiriyor veya hiç yayınlamıyor?

Microsoft'un Sorunları Sadece Teknik Değil!

Oyun endüstrisinde Sony, Nintendo ve Microsoft arasındaki rekabet kızışırken, Microsoft’un donanım satışları rakiplerinin gerisinde kalıyor. Nintendo Switch, tüm zamanların en çok satan konsolu olurken, PS5 satışları Xbox One'ı çoktan geride bıraktı. Xbox Series X|S ailesi ise toplamda sadece 28 milyon adet satışla oldukça düşük bir performans sergiliyor. Bu durum, popüler oyunların Xbox platformuna geç gelmesine veya tamamen göz ardı edilmesine neden oluyor. Örneğin, çok beklenen Baldur’s Gate 3 ve Black Myth: Wukong gibi oyunlar, piyasaya sürüldüklerinde Xbox sürümünü barındırmıyordu. Baldur’s Gate 3, Xbox’a birkaç ay sonra gelirken, Wukong için hâlâ bir çıkış tarihi yok.

Microsoft’un Yanıtı Geliştirici İletişiminde!

Microsoft, bu sorunu çözmek için devreye girdi. 30 Eylül'de yayınlanan bir geliştirici blogunda, Xbox versiyonu yapılmamasının nedenini sorguladı. Xbox’ın Baş Kullanıcı Araştırmacısı Dr. Deborah Hendersen, “Eğer video oyunları yapıyorsanız, sizden haber almak istiyoruz. Xbox’ta değilseniz, nedenini öğrenmek isteriz” diyerek iletişimi güçlendirme çağrısı yaptı.

Teknik Engeller ve Geliştirici Tercihleri

Geliştiricilerin Xbox’ı tercih etmemelerinin sebeplerinden biri, Xbox Series S konsolunun sınırlı performansı olarak öne çıkıyor. Baldur’s Gate 3’ün geliştiricisi Larian Studios’un Yayın Direktörü Michael Douse, oyunun Xbox’a geç gelmesinin nedenini, “Seri S’te bölünmüş ekran özelliğini çalıştırmadaki zorluk” olarak açıkladı. Bağımsız oyunlar ise daha da zor bir durumla karşı karşıya; Enotria: The Last Song ve HAAK gibi projeler, Microsoft ile iletişim sorunlarını gerekçe göstererek Xbox’ı tamamen pas geçti.

Sonuç olarak, Microsoft’un Xbox platformunu cazip kılmak için ciddi adımlar atması şart. Geliştiricilerle iletişimi güçlendirmek, teknik engelleri aşmak ve oyun ekosistemini genişletmek, Xbox’ın geleceğini belirleyecek unsurlar arasında. Ancak, şirketin öz eleştiri yapmaya başlaması, Xbox oyuncuları için umut verici bir gelişme olabilir.