Özden Coşar: Ee biz @benim_gozumlegezelim olarak bi  Paris yapıp geleceğiz dedik, soruların ardı arkası kesilmedi . Tüm herkese yetecek cevap ve macerayla geldik efendim! Öncelikli olarak bir prenses edasıyla değil harbi gezgin edasıyla yollara çıktık, hemde iki kız, tur felan olmadan tamamen kendi rotamız kendi imkanlarımız ve cesaretimizle...

Ee biraz kendimizi övmeden mi anlatalım yani! Önce planlamadan bahsedelim. Biz bir kaç alternatiften biraz bizi yoranı sevmişiz efendim. Önce İsviçre yaptık orada biraz gezip aktarmayla Paris'e geçtik. İlk gün biraz yorulmuş olmanın oteli bulup dinlenmenin tadını çıkardığımız gibi gezgin olmanın gereğini yerine getirip hemen yollara düştük. Eyfel Kulesi ve Louvre Müzesi hedefimizdi, bizde metroyla ikisine de ulaştık. Eyfel Kulesi zaten şehrin simgesi insanlar günbatımını izlemek için keyifle etrafındaydılar. Yapımı sırasında kulenin Paris'teki yankıları da ilginç olmuş, 3 bin işçi 26 ay boyunca 18 bin 38 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi. Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur.

UTANÇ LEKESİ

2024 Bekçi alımı başvuru tarihleri belli oldu mu? İşte, istenen şartlar… 2024 Bekçi alımı başvuru tarihleri belli oldu mu? İşte, istenen şartlar…

Ancak kule, onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir. Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken, bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürmüşlerdir. Böylelikle devrin sanatçı ve edebiyatçı çevresinde bir kampanya başlatılmış, bu kampanya süresince ünlü sanatçıların imzaladığı bildiriler dağıtılmıştır. Bugün ise Eyfel Kulesi, dünyanın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul edilir. Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandırırlar. İlk başlarda Eiffel, Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı. Dolayısıyla, 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu. Ancak kule, iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkân tanıdığından, kalmasına izin verildi. Bu bağlamda Eyfel Kulesi radyo yayıncılığının gelişmesinde önemli rol oynamıştır. Bizse klasik turist edasıyla en güzel fotoğraf noktalarını keşfederek gün batımının tadını çıkardık.

LOUVRE MÜZESİ

İkinci durağımız Louvre Müzesi oldu

O meşhur eserleriyle içinin ihtaşamı dışının güzelligi ve bir çok tartışmada adı geçen, çalıntı eserlerle dolu olduğu da söylenen Louvre Müzesi.

7 BÖLÜM

Louvre Müzesi; yedi bölümden meydana gelmektedir. Her bölümün başında yetkili ve sorumlu kişiler vardır. Bunlar da müze müdürüne bağlıdır. Resim, heykel, doğu sanatları, Mısır sanatları, Yunan sanatları, sanat eserleri, desen gibi dallara ayrılan kısımlardan meydana gelmektedir. Doğu sanatları bölümünde; heykel, Akat uygarlıklarından eserler mevcuttur. Mısır sanatları kısmı ise Mısır'dan getirilen ve Kahire Fransız Enstitüsü tarafından yapılan araştırmalarda ortaya çıkan, uygarlık örneklerinin tanınması bakımından önemlidir. Biz orada da birçok etkinliğe denk geldik. Bir grup patenlilerin gösterisi, bazı dans gösterileri bizlere görsel şölen oldu. Bu sene 2024 olimpiyatlarının olimpiyatların Paris'te olması nedeniyle her yer oldukça kalabalıktı ama biz yinede zafer takı ve uluslararası satıcılardan oluşan Paris pazarını da gezerek hatıralarımıza yenilerini ekledik. Yol bizi nereye götürür bilinmez ama @benim_gozumlegezelim Instagram sayfamizda ve yazılarımızda sizi bekliyoruz.