Yaşar Üniversitesi doktora öğrencisi Cenk Çakar, Almanya'daki Türk göçmenlerini konu alan son 30 yılda çekilen 15 dizideki 35 karakteri inceledi. Araştırmasında, dizilerde gurbetçilerin "Alamancı" ve "gavur" gibi ötekileştirici ifadelerle tasvir edildiğini vurguladı. Çakar, dizilerde Türk göçmenlerinin genellikle yüzeysel ve karikatürize bir şekilde temsil edildiğini belirterek, bu temsillerin sosyal hayatlarını doğru yansıtmadığını söyledi.
Çakar, Almanya’daki Türklerin televizyon dizilerinde genellikle iki kültür arasında sıkışmış, aidiyet problemi yaşayan bireyler olarak resmedildiğini ve özellikle ilk jenerasyonun "görgüsüz" olarak tanımlandığını ifade etti. Daha sonraki jenerasyonlar ise komedi unsurlarıyla karikatürize ediliyordu. Çakar, bu temsillerin göçmenlerin sosyokültürel yapısını anlamaktan uzak olduğunu ve Almanya'daki Türklerin artık kültürleşme sürecine girdiğini söyledi.
Araştırmasında kadın karakterlerin temsillerine de değinen Çakar, dizilerdeki kadınların genellikle toplumsal baskılar altında yaşadığını, hayatlarını ailelerinin kurguladığını belirtti. Çakar, bu baskılara karşı farklı nesillerdeki kadınların gösterdiği dirençleri inceledi ve Türk dizilerinde basmakalıp kadın portrelerinin sıkça yer aldığını vurguladı.
Çakar, bu araştırmayı yapma amacının, Almanya'daki Türklerin uzun yıllar boyunca yaşadıkları ırkçılık ve zorlukları gözler önüne sermek olduğunu ifade etti. Bu temsillerin, Türk göçmenlerin toplumsal entegrasyonunu anlamada önemli bir yer tuttuğunu belirtti.